Metal on metal..

Då var man åter i hemmets vrå. 4 veckors praktik är avklarade (fan va tiden går fort.. det var bättre förr när man var ung.. då gick tiden sakta..). Vistelsen i Emmaboda där jag utgått har vart mycket bra. Blev erbjuden jobb direkt och min första tanke var "att detta kom lite väl snabbt, jag som är ung och okysst i tågbranchen.." men efter att ha funderat några dagar tänkte jag istället.. "jag har trivts jättebra, jobbet är kul och varierat och inte allt för slitsamt, bra lön, trevliga arbetskamrater.." så varför inte.. vad mer behövs? + skönt att ha ett jobb fixat redan nu trots att det är 4,5 månads utbildning kvar. Så det blir nog till att dra mot Malmö och skriva kontrakt snart.

Bär av mot Stockholm på tisdag igen med för några dagar hos tanten innan hon far till England två veckor på nåt akademiskt grejs jag inte ens ska försöka förstå mig på. Ljungberg som oxå numera befinner sig i Stockholm har typ efter två veckor redan glömt bort mig.. det är tacken för 8 års omtanke. Efter Stockholmsveckan bär det av ner till Karlshamn och da roots en vecka. Ska bli najs att träffa familjen och lite annat löst folk. Festival i stan med så lär väl bli ett antal öl och langos.. fan.. kommer få träna hela hösten sen.

En liten kul grej som hände igår när vi var på väg hem med tåget från Mönsterås mitt i natten. Plötsligt på spåret står 25 får i olika storlekar och färger. På håll såg de ut som grådvärgarna i Ronja Rövardotter.. såg bara 25 ögonpar lysa i mörkret. De brydde sig inte ett skit att vi kom där med ett svintungt tåg heller så det var bara att ut med en ficklampa och ett kvastskaft och valla bort dem till behörigt avstånd. Så nu kan jag titulera mig fåraherde också.. allt ska man kunna tydligen.

Ska slutligen bjuda på ytterligare några grusiga bilder..


Paus i Kalmar och jag äter nötter som vanligt.. har utvecklat ett beroende.. (man blir vad man äter.. eller?)


Ett styck trätåg..


Fan, passar inte i hjälm heller.. (observera att man inte får borra i väggen bakom.. ifall nån skulle vilja sätta upp en tavla i loket eller vad..?)


Småländska tågklarerare är inte alltid helt lätta att förstå.. (Jao, taug trä trätti tvau haur kommit in sa de e baura att blausa pau..)


Frid kamrater!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm... tanten!??



// M

2008-07-05 @ 21:38:18
Postat av: maria

Va tvungen att läsa nu på mobilen :)

Jag håller med, du passar inte i hjälm, kanske funkar bättre om du vore blond! ;)

Tack ännu än gång för att du finns och orkar lyssna på mig! Tur det finns telefon nu när vi inte kan prata under promenader. Krams

Postat av: pooh

Ska du flytta till malmö nu alltså?

2008-07-06 @ 21:25:37
Postat av: maria

Lejonet i Narnia-böckerna. Tyckte han var lite vis när han sa sådär att man kunde få reda på vad som skulle hända om man vågade testa. :)

2008-07-11 @ 17:24:44
URL: http://amria.blogg.se/
Postat av: maria

Pippi? Vad var det som påminnde om henne? Jag fattade inte..

2008-07-11 @ 23:38:39
URL: http://amria.blogg.se/
Postat av: maria

Haha, ja. Men ibland krävs det såna som Pippi, Aslan eller dig för att jag ska fatta :)

2008-07-12 @ 14:22:58
URL: http://amria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback