This is not what you promised me..

Söndag. Regnet faller med ett konstant flöde.. det är grått. Känner mig rastlös, borde kanske vara glad för att vara lite ledig men samtidigt är det ganska drygt. Händer ju inte ett smack här hemma direkt. Har iaf gått bra att jobba, dock var tur 1 på torsdagen från Sthlm-Falun smått traumatisk. Inte lätt att komma in helt grön på det tåget när hela sydsverige ska åka till dalarna och fira midsommar. Dock lyckades dom övertala en tjej att komma in och extrajobba den sträckan för att hjälpa mig.. otroligt hjälpsamt! Dessutom hade hon det passande namnet Caroline Look vilket givetvis gjorde det hela ännu roligare. På sträckan ner till Sthlm igen var det lugna gatan och jag kunde t.o.m. sitta ner lite och pyssla om mina sletna fötter. Haft helt nya skor med så fossingarna har vart lite plågade. Väl incheckad på hotellet duschade jag för att sen gå en kort runda i stan. Ringde och kollade om Louise var ledig men hon var på dejt så fick strosa själv. Vände sen hem med en påse Riesen och la mig vid tv'n.. dock var "de intressanta" kanalerna inte gratis såklart så det fick bli Jay Leno tills jag somnade. Dag två, dvs midsommarafton gick tåget mot Mora runt 12:00 och vi var framme ca 16:00 om jag minns rätt, såklart en aning försenade. Även denna sträcka var helt knökfull med folk men det gick bra ändå. Letade mig fram till Hotell Kung Gösta (eller vad det hette..) och efter viss osäkerhet om det var rätt hotell fick jag rum 120, steg in och kastade av mig kostymen + vådaslök två gamla frallor jag tagit från bistron.

Efter en snabbdusch mötte jag upp tågmästaren och lokföraren vid receptionen och vi drog ut med sikte på en camping i Mora. Där var relativt dött och vi hamnade tillslut vid en liten miniservering och fick iaf i oss några öl. Var dock i säng tidigt och somnade även denna natt utan problem. Igår lördag skulle ju givetvis alla hem igen och det var fullt ös på tåget ner till Sthlm igen. Nu var man dock varm i kläderna och det gick galant! Efter detta var det endast hemresan kvar vilket inte borde medfört några problem. Dock blev det ett lite oväntat slut. Fick igår lära mig att tåget mot Mora inte passerar Falun. Jag frågade ändå tågmästaren "när är vi framme i Falun" och fick svaret "ca 20:35". Så jag gick lugnt tillbaka och satte mig med inhandlade öl nummer 3. Några meter efter Borlänge undrar samme tågmästare varför jag inte hoppat av än.. då hade han ropat ut att det var byte i Borlänge för oss och pga volymen på min iPod hade detta inte nåt fram till mig. Var bara att glida med till Djurås (av alla ställen) och jag förberedde mig på mitt livs promenad hem till Falun. Efter en del ringande kom dock Stillberg med en motvilligt utlånad bil och hämtade mig! Enormt stort tack till henne!

Veckans hjälte: Stillberg
Veckans mat: Hotellfrukost ( + mozzarella & tomatmackan jag åt på Centralen..)

ps. Grattis far på födelsedagen! ds.

You're making mountains out of molehills..

Damn va trött jag är! Har iofs börjat komma in i jobbtempot lite nu efter en vecka men klart segt att stiga upp 04:00 som idag, är ju van vid att gå och lägga mig vid den tiden. Nåväl, i morgon ska jag ut och åka tåg igen, kanske inte det roligaste men kommer inte va själv vilket underlättar. Därimot kommer jag åka själv under midsommar. Ska åka ner till Stockholm och börja där sen fram och tillbaka till Falun.. sen sova i Sthlm tills på fredag för att sedan åka till Mora och sova där... sen dagen efter ner till Stockholm igen några vändor för att avsluta i Falun på lördag kväll. Kul midsommar med andra ord.. ensam på ett hotell i Stockholm med endast kabel-tv som sällskap.. får väl tänka på pengarna, borde ju bli lite extra den helgen.

Och apropå TV.. vårt band Mars TV har fått skivkontrakt om vi vill ha.. pratade med Herr Billing en stund igår. Dock vet vi inte riktigt än om vi ska tacka ja eller ej.. var vissa detaljer som var sådär.. samtidigt var vissa detaljer väldigt bra.. skulle va kul att ha något annat att jämföra med.. vilket vi nog har, andra har ju oxå vart intresserade så tänkte maila dom och höra ifall dom fortfarande är det. För övrigt har en stor tysk nättidning hört av sig och vill göra en intervju + en recension.. + att vi ska vara med på en samlingsskiva dom ger ut oxå isf. Vore kul, sidan har ca 500.000 unika besökare i månaden så det kan ju bli bra reklam det där. :)

Ibland är saker svåra att förstå.. tydligen är jag oxå det ibland.. jag kanske inte är lika uppenbar och genomskinlig som vissa andra.. det kanske inte alltid märks utåt vad jag tycker och känner.. men inuti är jag nog egentligen ganska vanlig och enkel. Hade du kunnat läsa tankar hade du kanske förstått.. kanske inte behövt vara så desperat efter uppmärksamhet.. du fanns ju med mig hela tiden ändå...

En överdos på sorgliga slut...

Aaaaaargh!

Tack Tobbe för att du gick i mellan.. jag hade nitat fanskapet!

All my decisions are passive..

Längesen jag skrev, och innan Stillberg börjar klaga får jag väl uppdatera lite... är väl trots allt bara hon som läser nu för tiden ändå. Har troligen hänt massor sen jag skrev sist men blir inte lätt att komma ihåg det, speciellt inte i kronologisk ordning så jag tar det som det dyker upp i minnet. Hade Tina på besök för ett tag sedan, en söt flicka jag träffat, och träffar. Var väldigt mysigt att ha en femal varelse brevid sig i sängen igen. Och nu kommer hon på besök nummer två denna söndagen, ska bli trevligt minsann. Hoppas vädret blir bra så vi kan ligga ute i solen och mysa. Dock ska jag börja jobba på måndag så kommer få lämna henne hos Ljungberg vissa dagar.. Extremt viktigt och skönt att jag fått tag på ett jobb iaf, även om det är i Borlänge och även om det är i min gamla branch (restaurang) men vafan, kommer in pengar så småningom vilket är minst sagt bra.

Vi har även fått två nya spelningar bokade; Stockholm och Klubb Volga den 11'e juli och Göteborg, Sticky Fingers den 25'e juli.. Yeah! Ska bli grymt kul! Vi fick en helsida i GP med bra recension + spelades i Radio Eskilstuna 2 juni.. så små steg framåt.. skulle va kul om nån kom med ett bra erbjudande snart. För övrigt har jag nu (bortsett från en kvarvarande restuppgift) avklarat två år av min utbildning, alltså bara ett år kvar... tiden går sjukt fort. Känns som det var nyss jag sa farväl till jobb, gamla vänner, fotbollen mm för ett liv 70 mil norrut. Trivs bra här men får se vad som händer om ett år.. känns som man skulle kunna hamna nästan vart som helst.

Saknar min syster och lille Natalie.. hoppas jag kan åka ner och träffa er snart.

"It surprises me how I tend to care less over time.."