Speed without going nowhere at all..

Fredag 11:54.. kliver på bussen efter att ha vart nära slå ihjäl mig 5 gånger på vägen ner.. hela dalarna är en enda stor isgata typ. Bussresan mot Karlstad gick hyffsat bra, bortsett från att vi hamnade i ett ruggigt snökaos och fastnade i en backe i 20 minuter.. turligt nog dök en plogbil upp och vi kunde fortsätta efter att denne gjort fri väg. Hamnade dock brevid två tonårstjejer som pratade konstant och lite för högt, klart jobbigt efter ett tag. Min iPod la av som vanligt med så var tvungen att lyssna på dem oxå. Väl framme i Karlstad mötte jag plötsligt Isabelle på gatan, skumt.. man bor i samma stad och ses knappt aldrig, sen stöter man ihop i Karlstad.. nåväl, fortsatte gå mot hotellet och slog mig där ner i en fåtölj i entren. En massa uppklädda lite stela människor gick omkring och var viktiga och kollade på tavlor. En man försökte dock skoja till det lite och undrade om jag tillhörde konstverket på väggen bakom mig. Jag sa att jag var en äkta Waljenäs och extremt ovanlig och därmed dyr.. Paret gick vidare med en lite sammanbiten min.. de trodde nog att en "Waljenäs" var en konstnär de inte kände till och inte kul att bli skolad av en tjugo år yngre inom ett ämne man är intresserad av. För er ovetande kan jag meddela att det är mitt efternamn och ingen konstnär.. jag kan inte ens rita en streckgubbe utan att göra fel. Som en parantes kan jag även nämna att Bengt Alsterlind oxå passerade och studerade tavlorna och förklarade ingående det djupa tänket i en tavla för en kvinna som mest höll med och nickade.

Jag fick vänta två timmar innan Johan och övriga dök upp.. de hade tydligen tagit en omväg upp.. nåväl, efter att vi fått vårt rum och kastat in väskan där och fixat till oss något drog vi vidare till ett ställe som hette Sky Bar för mingel. Var en del bekanta ansikten där och övervägande trevliga människor. Efter att ha suttit där och umgåtts lite drog vi vidare till Arena (vilket var stället alla band och artister skulle spela på). Var väldigt många som uppträdde under kvällen, de flesta bara med en eller två låtar. Vi var ganska många rundor till baren oxå men blev ändå inte speciellt fulla, Johan var nog lite mer dragen än mig iofs. Efter nån radiointervju och mer mingel så hoppade vi på scen strax efter 01:00 om jag minns rätt. Körde våra tre låtar och allt som allt gick det helt okej. Var ju debuten för oss, hade ju inte ens träffat Johan innan så med tanke på det gick det bra. Verkade som folket som lyssnade oxå gillade det. Vi släpade oss tillbaka till hotellet vid 02:30 ungefär och däckade relativt snabbt.. Caroline fick följa med och sova hos oss med, hade inte hjärta att lämna henne ute i snön.

Frukosten morgonen efter var näst intill en erotisk upplevelse. Hemfärden = seg och jag satt och smådreglade i stolen mest.. även här omgiven av högljudda tonåringar men denna gång var jag tillräckligt trött för att stänga av hörseln. Väl hemma somnade jag relativt tidigt. Skönt. Nu ska jag ta ett ryck och packa lite till.. börjar närma sig nu.. bara några dagar kvar.. riktigt nära. Nära.

Kommentarer
Postat av: Jimson

Bengt Alsterlind! Hade det varit han som frågat dig några frågor hoppas jag innerligt att du hade svarat i stil med "på a säger jag ....., på b gissar jag på...och på c svarar jag....." (lättroad jajamensan)
Hotellfrukostar är de bästa..faktiskt (jag investerade häromveckan 95 kronor på frukost på Scandic & åt tills jag mådde illa, why why why lär man sig aldrig?!)

Take care (riktigt på riktigt)

2008-02-03 @ 15:32:57
Postat av: Syss

älskar dej bross, massa.. syss tycker du är världens bästa!!! gillar läsa dina bloggar, så intressant...

2008-02-03 @ 16:11:34
Postat av: maria

För nära. Vem ska jag tracka när du flyttar? Jag vill oxå flytta. Snart så är det nog även min tur, ska bara fixa projektet och sen hitta praktik! :)

Postat av: M

Well.. allright then. Du är förlåten.

2008-02-04 @ 13:41:03
Postat av: Badh

Haha.. :)

2008-02-04 @ 18:14:30
Postat av: Anna

Jag satt i min godan ro och grejade lite på nätet, lyssnade lite på playdio och plötsligt! Plötsligt kommer Walle i radion. :D

2008-02-04 @ 18:17:35
URL: http://alterica.blogg.se
Postat av: Fanny

Snygg blogg du fått dig.! =)
allt bra annars? kramar

2008-02-05 @ 14:18:37
URL: http://pintet.blogg.se
Postat av: Jinna

Hur gammal är du egentligen? 12? 13? Läggav med vad du säger till Egoina. Jag ser ner på dig ordentligt. Snyggt sätt att kränka andra folk. Vilket pucko du är.

2008-02-05 @ 15:37:24
Postat av: Egoina

jahaaaaaaa. du skrev ta en dusch med mig

2008-02-05 @ 17:58:26
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Jinna

Ah, jag ber ursäkt mer än en gång. Jag avskyr folk som kränker andra, jag accepterar inte det helt enkelt. Jag läser aldrig hennes blogg, hamnade bara slumptvis. Det hon skrev verkade så seriöst ut. Jag tar tillbaka det jag sa. Ok? :) ha det bäst!

2008-02-05 @ 18:25:38
URL: http://www.jinna.se
Postat av: maria

Hahahahaha... Appropå att vilja öka statistiken.. :D

2008-02-05 @ 19:14:13
URL: http://amria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback