This is not what you promised me..

Söndag. Regnet faller med ett konstant flöde.. det är grått. Känner mig rastlös, borde kanske vara glad för att vara lite ledig men samtidigt är det ganska drygt. Händer ju inte ett smack här hemma direkt. Har iaf gått bra att jobba, dock var tur 1 på torsdagen från Sthlm-Falun smått traumatisk. Inte lätt att komma in helt grön på det tåget när hela sydsverige ska åka till dalarna och fira midsommar. Dock lyckades dom övertala en tjej att komma in och extrajobba den sträckan för att hjälpa mig.. otroligt hjälpsamt! Dessutom hade hon det passande namnet Caroline Look vilket givetvis gjorde det hela ännu roligare. På sträckan ner till Sthlm igen var det lugna gatan och jag kunde t.o.m. sitta ner lite och pyssla om mina sletna fötter. Haft helt nya skor med så fossingarna har vart lite plågade. Väl incheckad på hotellet duschade jag för att sen gå en kort runda i stan. Ringde och kollade om Louise var ledig men hon var på dejt så fick strosa själv. Vände sen hem med en påse Riesen och la mig vid tv'n.. dock var "de intressanta" kanalerna inte gratis såklart så det fick bli Jay Leno tills jag somnade. Dag två, dvs midsommarafton gick tåget mot Mora runt 12:00 och vi var framme ca 16:00 om jag minns rätt, såklart en aning försenade. Även denna sträcka var helt knökfull med folk men det gick bra ändå. Letade mig fram till Hotell Kung Gösta (eller vad det hette..) och efter viss osäkerhet om det var rätt hotell fick jag rum 120, steg in och kastade av mig kostymen + vådaslök två gamla frallor jag tagit från bistron.

Efter en snabbdusch mötte jag upp tågmästaren och lokföraren vid receptionen och vi drog ut med sikte på en camping i Mora. Där var relativt dött och vi hamnade tillslut vid en liten miniservering och fick iaf i oss några öl. Var dock i säng tidigt och somnade även denna natt utan problem. Igår lördag skulle ju givetvis alla hem igen och det var fullt ös på tåget ner till Sthlm igen. Nu var man dock varm i kläderna och det gick galant! Efter detta var det endast hemresan kvar vilket inte borde medfört några problem. Dock blev det ett lite oväntat slut. Fick igår lära mig att tåget mot Mora inte passerar Falun. Jag frågade ändå tågmästaren "när är vi framme i Falun" och fick svaret "ca 20:35". Så jag gick lugnt tillbaka och satte mig med inhandlade öl nummer 3. Några meter efter Borlänge undrar samme tågmästare varför jag inte hoppat av än.. då hade han ropat ut att det var byte i Borlänge för oss och pga volymen på min iPod hade detta inte nåt fram till mig. Var bara att glida med till Djurås (av alla ställen) och jag förberedde mig på mitt livs promenad hem till Falun. Efter en del ringande kom dock Stillberg med en motvilligt utlånad bil och hämtade mig! Enormt stort tack till henne!

Veckans hjälte: Stillberg
Veckans mat: Hotellfrukost ( + mozzarella & tomatmackan jag åt på Centralen..)

ps. Grattis far på födelsedagen! ds.

Kommentarer
Postat av: maria

Maria heter jag. MARIA! Och vaddå rastlös? Till mig sa du att du var seg.. ;P Jag slapp ju spela det där tråkspelet, så det var med nöje jag hämtade dig..

Postat av: maria

lite folk som kommenterar din blogg nu för tiden..

2007-07-01 @ 01:03:00
URL: http://amria.blogg.se
Postat av: Fanny

walle..!
så är de inte alls.. jag har aldrig gjort de du vet inget.. *moahhaha* och de var inte de jag syfta på när jag skrev mitt inlägg.. men men bjuder på de..!

2007-07-02 @ 19:24:08
URL: http://pintet.blogg.se
Postat av: Caroline

Ey, tjena polarn! Tågresan vi aldrig glömmer... :-) Hur går det nu för tiden?

2007-07-05 @ 14:48:53
URL: http://www.carolinelook.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Oh ja, midsommar var riktigt bra!
Haha, vet du, jag googlade faktiskt mitt eget namn idag och då dök din blogg upp i träfflistan. Det var ashäftigt tyckte jag.
Åker du på Dalarna den 14:e? Jag ska ta mig uppåt då igen. Kanske ska försöka matcha in ditt tåg? :-)

2007-07-05 @ 21:08:03
URL: http://www.carolinelook.blogspot.com/
Postat av: amria

Ja den är underbar. Går visst i repris på lördagarna, men tyvärr har jag missat varje avsnitt. Dumt.

2007-07-05 @ 21:32:04
URL: http://maria.blogg.se
Postat av: Fanny

Du äe ikke sårad.. du kan komma hem till mig och hälsa på, det har jag erbjudigt dig massa gånger så försök inte..!! pusss*

2007-07-06 @ 22:05:39
URL: http://pintet.blogg.se
Postat av: Fanny

Gör så vännen min..! alltid lika roligt med besök fårn dig eller umgås med dig..! var ju ett tag sen man såg dig nu..!

2007-07-07 @ 13:03:12
URL: http://pintet.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback