iSur.

Tänkte gnälla lite.. (som omväxling). Jag vet att jag ger mig ut på tunn is när jag nu tänker säga dåliga saker om Mac-relaterade produkter men jag måste ventilera detta. Köpte min första låt via iTunes härom dagen och får lov att säga att det var väldigt smidigt. Jag uppdaterar dock min iPod på min andra dator som inte är uppkopplad till nätet (och jag har för avsikt att hålla den ifrån nätets alla orenheter). Den köpta låten går dock inte att spela på någon annan dator än den jag köpte den på om man inte registrerar att det är okej eller nåt shit... fan va omständigt! En liten jävla ljudfil och jag kan inte få lyssna på den vart jag vill i mitt hem trots att jag betalt för den? Galen värld! iSkitregler.. om någon har nån ide på hur man kan komma runt detta eller besitter mer kunskap om Appletjaffs så let me know... iOk? iTack.

iHej.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter allmänt skumt och kasst.. men jag undrar, varför ett i före vissa ord? Hoppas allt är okej med dig. Kram.

Postat av: Anonym

Min första tanke när jag läste Mac var givetvis en BigMac som osökt fick mig att tänka på min käre far som förra veckan när vi diskuterade vad vi ätit under dagen (yes, we actually did that) sa att han ätit en el maco & syftade på en macka =) Till saken hör att jag & syrran ofta förspanskar ord samt att jag är lättroad. Tut!

2007-01-25 @ 18:13:14
Postat av: maria

Hehe.. iTunes suger!

Harrison Ford-rullen slutade lyckligt och jag är ny en grå kofta rikare! Synd bara att den och alla andra prylar jag köpte på stan kostade pengar!

2007-01-25 @ 21:11:47
URL: http://amria.blogg.se
Postat av: Qsin C

Nej nu j-vlar! Ingen Mac, iPod och iTunes-kritik som kommer till min kännedom kan få passera okommenterat!

Kära Walle, om inget annat hjälper - läs instruktionerna! Det enda du behöver göra är att tala om för din andra dator att det är OK att spela den även där. Låtar köpta i iTunes kan certifieras till fem datorer, vilka du vill! T.ex. din andra dator!

Visst, jag kan hålla med om att låtar köpta på iTunes inte har den fulla frihet som t.ex olagligt nedladdad musik har (!), men det är ett relativt litet pris för att kunna bläddra bland den mängden låtar som finns på iTunes.

Om man vill köpa låtar som är mer flexibla, finns det ju alltid CDON (där man får låtarna i det utsökta formatet .wma, som visserligen iTunes kan omvandla till .mp3) eller www.klicktrack.com.

Om du inte kan hålla dig eller inte får bukt med problemet, får du och jag har en crasch course i iTunes for Dummies när jag och Ia kommer upp...

Lev väl! iTunes regerar!

2007-01-27 @ 13:57:24
Postat av: Erik YEAAH!

Grejen är ju att det inte bara är iTunes. Alla låtar man köper (i princip) har väll kopieringsskydd så man inte kan skicka dom vidare. Mig veterligen så är väll nästan iTunes det som ändå funkar nästan smidigast, därav deras marknadsdominans? :)

2007-01-27 @ 15:46:55
URL: http://www.pullover.nu
Postat av: Jag själv..

Kan jag inte bara få tycka att det är dåligt?

2007-01-29 @ 02:41:14
URL: http://kool.blogg.se
Postat av: Alla får tycka vad de vill...

Sant, du kan få tycka det är dåligt. Speciellt om du hade förväntat dig att du skulle kunna köpa låtar och sedan flytta dem och dela med dig av dem fitt - då är iTunes inte 100% bra...

2007-01-29 @ 10:40:26
Postat av: Jag själv..

Jag hade nog snarare väntat mig att kunna spela den vart som helst i mitt hem.. som det brukar gå att göra när man köpt musik.

2007-01-29 @ 11:45:43
URL: http://kool.blogg.se
Postat av: C

Mmm, jag förstår vad du menar. Men tänkt också på att den kostar bara 9 spänn - snittlåten på en ny CD kostar i alla fall över 13!

2007-01-31 @ 23:22:37
Postat av: Jag själv..

Hade betalat 14:- för att slippa den spärren.. ;P Cya soon!

2007-01-31 @ 23:39:37
URL: http://kool.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback