Some people call it passion I call it a lie..

I morgon är det julafton. Inte för att det spelar så stor roll, mer ett konstaterande. Har spenderat tre dagar i blekinge nu, och här är allt som vanligt. Samma gator, samma atmosfär, samma ansikten, samma gubbe som skriker "bingolotter!" utanför Domus. Skratta ni, håna mig..  jag rör mig ni står still. Det är iaf väldigt mysigt att träffa familjen, man känner hur mycket man älskar dem när man inte träffar dem mer än två gånger om året. Var uppe hos far och firade jul igår, det var mysigt. Honom träffar jag med alldeles för sällan. Dock hade han gått upp en hel del i vikt vilket jag var tvungen att påpeka, man är ju orolig för honom.. han borde sköta om sig mer men fan inte lätt att "lära gamla hundar sitta"... dock ska jag nog inte gnälla så mycket över andras vikt. Jag hade själv nämligen gått upp 5,5 kilo vilket jag iofs i förväg anade. Jag känner att jag gått upp. Inte bra. Ska definitivt ta tag i det men det får bli nästa år, ingen mening nu innan nyår iaf, är ju inte ens hemma på ett tag så hur ska man hinna osv? Träffade Jimson innan, det var trevligt.. hon är snäll. Hon har mellanlandat i Sverige några dagar.. känner jag henne rätt ger hon väl sig av på långresa snart igen. Sjukt avis på hennes resor är jag men samtidigt klart glad för hennes skull. Det verkar bli en lugn kväll.. Mor och syster jobbar.. och de flesta andra är och firar jul hos sina respektive uppdelade släkter. Lutar dock åt lite Thaimat.. eller som de säger i Thailand: Mat.


"Ingen kommer hit, för att återvända.."
~Kent - LSD, någon?

Kommentarer
Postat av: Tess

Hehe tack =) God jul på dig!

Postat av: maria

Familjen är bra i bland.. Du, så illa är de där 5,5 kilona inte.. Du kanske märker dom, men det gör ingen annan, inte jag i alla fall.
Hoppas du haft en fin dag!
krams

2007-12-25 @ 00:00:05
URL: http://amria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback