I give up what's right for what is easy..

Hemkommen igen då efter nästan fyra dagar i Karlshamn, blekinge. Har vart runt och träffat på lite folk.. hann faktiskt träffa på alla jag planerat träffa, varken fler eller färre. Tågade mot Arlanda i söndags kväll och hann med både två och tre Mariestad i bistron innan jag var framme. Steg lite salongs av på Arlanda Central och letade mig upp till terminal 4. Då jag reste med sparsam packning tänkte jag att jag struntar i att checka in mitt bagage, den kan jag ha som handbagage... men icke! Tvärstopp i kontrollen, tydligen utgör en flaska Wella hårspray ett tillräckligt stort hot så jag fick "terroriststämplad" snällt vända ner igen och checka in väskan likt förbannat. Vad är dom rädda för? Att jag ska storma mot cockpit och styla om frissan på piloten? Tröttsamt. Nåväl, letade mig genom labyrinten fram till bagageincheckningen för att direkt inse att jag stod i Sterlings kö.. Var bara att börja om i kön jämte som den tack och lov tillhörde SAS. Pga av väskstrulet blev det en smula tajt till gaten men jag kom iaf med och flygresan gick väldigt fort och smidigt. Skönt. Tillbringade måndagen hos mormor och morfar. Det bjöds på varmrökt lax vilket är snuskigt gott. Gott vin till maten med och slutligen den obligatoriska whiskeyn med morfar. Mor kom sedan förbi med Natalie och jag åkte med henne hem.. mor alltså. Natalie kommer inte köra bil på minst 17 år.

Tisdagen bar det iväg till far. Allt som vanligt där, satt och pratade lite och efter kaffe (tror pappa ensam skulle kunna sysselsätta två kaffeodlingar i Colombia så som han konsumerar..) och en gigantisk bakelse med nån gul smörja i blev det även där ett par öl. Far drack dock en väldigt finlandsinspirerad grogg, dvs 60% fyllt med sprit sen visar man bara groggvirket för glaset (så man inte spär ut det för mycket..) Usch. Tog bussen hem då ingen av oss enligt lag var kapabla att köra bil. Bussresan tog ca 50 min och redan då jag steg på kände jag att den första ölen var redo att lämna mig. Fanns dock varken tid eller lämpliga buskar i närheten så var bara att bita ihop. 15 minuter från hemmet var jag beredd att ge upp mina favoritjeans och bara ge efter för smärtan. Den kloka Walle fick dock sista ordet och jag höll tätt tills jag nådde syrrans toa. God damn! På kvällen var vi sen och åt en pizza, jag, syster, mor, Micke och lilla Natta. Trevligt minsann!

Onsdagen fick bli fikadagen, träffade Jimson först och försökte komma med kloka svar på hennes frågor om livets mening. Kan väl bara hoppas jag inte gjorde läget värre iaf. Och vad du än väljer så blir det bra, huvudsaken är att det känns bra för dig. Alltid trevligt att träffa den dära iaf.. livskris eller inte. Drog sedan till syster igen och bollade med Natta.. hon slocknade sen i vagnen och vi gick och köpte glass. Glass är bra.. speciellt mjukglass. Kvällen spenderades med Zielinski och ett antal öl. Alltid trevligt att umgås med honom, skönt att du finns kvar iaf nu när resten har försvunnit. Vi tog en sväng ut ner till Lorden där det var lugnt värre.. blev nån öl till innan man stegade hem och somnade sked med mammas katt Märta.

Sitter nu helt mosig efter 8 timmar på tåget hem. Trött.. tröttare + känner mig nästan lite småkrasslig.. och om några timmar bär det av mot Karlstad för spelning. Ska förhoppningsvis bli kul, bara man inte blir sämre i halsen eller nåt i natt. Nää, sånt har vi inte tid med..

Frid kamrater!
Let's pop it!
:D




Kommentarer
Postat av: Egoina

haha, ja visst är det! ;)

Postat av: maria

Shit vilken söt unge! Antar att hon tyckte det var kul att få träffa morbror jimmy? Och du henne förståss..

2007-08-24 @ 00:09:09
URL: http://amria.blogg.se
Postat av: Michelle

Vilken söt liten tjej du har bild på. Verkligen ursöt.

2007-08-24 @ 09:59:29
URL: http://msmichan.blogg.se
Postat av: Världens bästa Jimson

Tack för att du är du! Och för att du står ut med mig (när man knappt gör det själv) Jag ber också om ursäkt (paw riktitt) för jag är ju inte dummare än att jag inser att mina "problem" egentligen är angenäma värre (även om det inte riktigt känns så än nu)Dessutom sa mor min några, som vanligt, jäkla kloka ord om vänskap. Så next time, ska jag vara mindre egocentrisk och no talk about the future. Promise! Och du, är det någon som är grym är det DU. Guldstjärna för "tågade till Arlanda" Annars är jag
nöjd över min rapport till läraren jag vickade för med formuleringen "Hoppas resan gått som en dans" (eftersom hon är på just dansresa) Jag försöker hålla höjd! Kram & tut!

2007-08-24 @ 16:43:55
Postat av: Egoina

jepp, tysken står alltid först. tyvärr;)

2007-08-24 @ 16:45:31
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Martin (ägare av Bro Anton)

Hmm...

2007-08-25 @ 17:52:21
URL: http://cmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback