Working hard or hardly working?

Då var man i Mjölby igen efter en veckas jobbande.. har vart en kul vecka och har fått vara med om lite av varje. Vi körde bla fast i en backe/tunnel natten mot fredag vilket bidrog till att man fick praktisera en del inte allt för vanliga eller önskvärda moment. Backa med tunga godståg i backe och tunnlar där det dessutom är radioskugga är lite småläskigt. Vi kom iaf ner tillslut efter en del jox och tog ny sats och denna gång kom vi upp. Vi blev såklart lite försenade i och med detta och blev därför kvarhållna i Värnamo 1,5 timme. Däckade en timme på hyttgolvet i loket med en regnkappa som kudde.. men jag ska inte klaga, även om man bitvis är helt mosig pga oregelbundna sömntider och långa pass så är det skitkul.

Vi har nu även fått klart med en lägenhet i Sthlm.. en helt nybyggd tvåa i Årsta närmare bestämt. Vi blir de första som bor där.. Jag har personligen inte sett den än men enligt beskrivningen och Marias rapport ska den vara riktigt nice.. Längtar tills vi är på plats där, men innan dess väntar två flyttlass.. kommer bli en kämpig månad. Mitt i allt packande, bärande, jobbande ska man hinna plugga till slutprovet med..


Uddevalla station kl 01:08

Kommentarer
Postat av: maria

Fin bild. Det är fint med tåg om nätterna, rälsen och alla lampor i mörkret. Borde jag varna min släkt i Värnamo att du är ute och kör där?



Hoppas att du höll med om allt det där som Clary sa, haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback