The taste is just a tease..

Så var det då åter igen snart dax.. den där dagen som dyker upp då och då. Allt som oftast med väldigt regelbunden intervall men likväl på nåt sätt ändå överraskande. Plötsligt är den bara där.. den som verkade så avlägsen nyss. För er som ännu inte riktigt förstått vad jag pratar om kan jag förtydliga det hela.. jag firar alltså min bemärkelsedag i morgon. När man uppnått min ålder känns dock födelsedagar som vilken dag som helst.. fast jag borde kanske dra ner till bolaget och släpa hem nån öl, känner mig lite sugen på att ta nån. Det skulle ju möjligen kunna mildra åldersnojan något + lätta upp stämningen här lite. Börjar bli lite rörigt här nu nämligen, mycket lådor och grejer överallt. Den enda som trivs är katten då hela lägenheten ser ut som en hoppborg/klätterställning för honom just nu. Då och då tvingas jag stänga in honom i en bananlåda och hota med att skicka honom jävligt långt söderut om han inte dämpar sig.. Om det har effekt är tveksamt.. han brukar dock lugna sig rätt snabbt men det beror troligen mer på dålig kondition än på lydnad.

Jag är del av ett musikprojekt tillsammans med en kille som heter Johan Badh och vi ska nu snart göra vårt första framträdande tillsammans. Vi ska riva av ett par låtar i samband med Artistjakten. Jag kände inte till den tävlingen men har fått förklarat för mig att det är typ som Idol fast på internet. Nåväl, vi deltar alltså inte i tävlingen utan ska bara spela på arrangemanget (dvs finalen av Artistjakten) nu den 1'e februari. Det är tydligen ett rätt stort arrangemang med flertalet kända band/artister och en väldans massa branchfolk så säkert ett bra ställe att visa upp sig på. Brukar va 1500-2000 pers i den "vanliga" publiken med... man kan ju få panik för mindre. Får hoppas det går bra. Detta äger rum i Karlstad vilket är nice.. har en revanch att ta ut på den staden sen jag och Ia var där med Mars TV och spelade.. klart svalt mottagande den gången. Känns dock lite läskigt den här gången då jag inte känner mig så trygg i låtarna och den genre vi pysslar med här.. men men..  bara bita ihop och gasa på för fullt!

"I don't wanna blame it all on you, but it's over, over
no more telling me what I can't do, yeah it's over, over.."
~Venture - Enough

Kommentarer
Postat av: maria

hihihi... Jag kan inte rå för att jag tycker det är roligt med den där musiken. Och med dig.. :D

Postat av: maria

Nu va det ju då inte Britney som var poängen med citatet.. Så det så :P

2008-01-21 @ 17:44:09
URL: http://amria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback