All work, no fun... but it's still fun..

Jaha, vad har jag gjort sen sist då... mjo, vart en vända uppom Ånge. Kändes som om resan dit upp aldrig skulle ta slut, men tillslut steg jag ändå ut på en öde och igensnöad plats.. även kallad Ånge då. Stegade bort mot hotellet, som var lätt att hitta, med resväskan som nån slags plog. Precis när dörrarna till hotellet gick upp möttes jag av ett slagsmål på insidan... "jaha, välkommen till norrland Walle" var min första tanke. De lite överförfriskade och testosteronstinna pojkarna lugnade sig dock efter lite medling av personalen och jag gled smidigt igenom folksamlingen. Däckade på rummet och kollade tv hela kvällen. Gjorde dock ett besök på Coop vilket var en upplevelse i sig. Hade hela affären för mig själv. Snacka om kontrast till Stockholm, här är fan folk överallt. Under söndagen kördes det tåg till Husum och tillbaka.. var sjukt vackert med all snö.. ja, jag erkänner. Till och med vinter kan vara fint ibland. Sån där riktig vykortsvinter. Synd vi aldrig får sånna i syd.

Åkte hem igen på måndagen och idag har jag varit i Brista och växlat + kört lite tåg. Tung dag dock med massa förseningar. Steg upp 03:45 men kunde inte börja förrän vid 10:30 typ... snacka om seg väntan. Fick dock en alkisvän på centralen som berättade att han bodde i en sovsäck dit en hankatt som citat: "luktade fan" brukade komma och hälsa på... nåväl. Alla hankatter kan ju inte lukta nyponros som min Ljungen.

Grattis syster yster till körkortet! Bra jobbat!

Veckobilder:


Vinter typ..


Mer vinter typ..


Vinter, och röd lampa typ..


Tunnel på Botniabanan..


Jag, jävligt orange..

Kommentarer
Postat av: maria

Snygg "dagens outfit"! :D Snyggt med det blonda håret oxå.. Det tåls att sägas mer än en gång.. haha!

Postat av: Fanny

Nee, alla katter kan inte lukta gott.. ;) haha men orange är snyggt.. =)

2008-12-10 @ 13:24:45
URL: http://pintet.blogg.se/
Postat av: Tess

att du inte satsade på modellande istället...hrm

2008-12-10 @ 23:58:01
URL: http://dunetess.blogg.se/
Postat av: tess

mja..det skulle man väl kunna kalla det :D

2008-12-12 @ 01:43:18
URL: http://dunetess.blogg.se/
Postat av: Eva

Hahaha! Den där var minst sagt orange. Så vackert så att man blir tårögd :P

2008-12-17 @ 19:36:26
URL: http://lifeofeva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback