Nostalgia..

Damn! Vilken helg.. vart fasen ska man börja!? Får bli en komprimerad redogörelse då jag är sjukt trött. Gled in på Göteborg central i fredags vid 16:00-tiden. Spårvagnade mig hem till Ia's där vi softade en stund. Vi drog sedan vidare in till en kille som heter Johan. Var en del folk där, mest flyktigt bekanta till mig + några helt okända, och som vanligt när jag och Ia hamnar på samma "förfest" som dessa människor samlas alla i köket (denna gång trots att vi inte ens försökte ta ansvaret för musiken). Det spelades istället Guitar Hero till Ia's stora förtret. Jag lyckades dock få 100% på Foo Fighters "Monkey Wrench" och var lite nöjd med det. Visseligen på svårighetsgrad medium men ändå.. jag har inte spelat det där så mycket eller på länge. Nåväl, då klockan tickade på och övriga inte verkade vara redo att gå gjorde vi en utbrytning och åkte själva in mot stan och Synthklubben. Alltid lika trevligt att träffa människorna där.. alltid så glada och vänliga! I love it! Banden som spelade denna kväll var West End Girls och legenderna Mobile Homes.. Väldigt kul att se båda även om Mobile Homes spelning var en aning stökig.. tror jag fick sammanlagt tolv armbågar i ansiktet.. men bara att bita ihop.

Dagen efter (lördag) vaknade jag alldeles för tidigt och var kanske lite mer bakis än vad jag borde varit. 12:42 gick tåget mot Norrköping och vi var kanske inte skitsugna på att börja dricka öl igen, men för att komma i rätt stämning inför spelningen var det bara att korka upp. Vi blev hämtade på stationen och kördes till logen där vi lämnade lite grejer, sedan drog vi till hotellet där vi kunde softa en timme ca innan vi skulle vidare och få mat. Maten skulle ätas på ett ställe som heter Hugo (om det ska vara med eller utan ett "s" på slutet minns jag inte..) mysigt ställe iaf. Jag var dock inte så jättesugen på mat just då men då det severades den godaste pasta jag nånsin ätit kunde jag inte låta bli att äta vidare. Det började nu bli lite tajt med tid.. Slagsmålsklubbens soundcheck hade senarelagts och vi var ju tvungna att soundchecka efter dem så vår förhoppning om att kunna slappa i logen en stund och dricka några öl i godan ro minskade drastiskt. Scenen var gigantisk och lokalen var ännu större.. kändes faktiskt lite mäktigt att stå där. Vi klämde oss in mellan SMK's alla synthar som låg uppradade på ett stort bord som gick längs med hela scenens framkant. Soundchecken gick som vanligt sådär, vi brukar vara lite off då. Lite besvärlig akustik med så tog ett tag att vänja sig vid ljudet. Ljudteknikern var dock supertrevlig och hjälpsam.. allt man bad om fixade han direkt. Älskar sånt! Vi drog sedan upp till logen och började ladda.. fanns mängder med öl, vin, chips, snacks, godis, frukt, vatten you name it! svepte några muggar vin för att "komma ikapp" och lyckades uppnå en perfekt nivå.

Spelningen gick kanon. En av de bästa vi gjort helt klart! var inte så mycket folk när vi började, ca 100-150 pers kanske (svårbedömt då lokalen var enorm..). När vi slutade var det nog ca 500 pers så det fylldes på ganska snabbt. Grymt oxå att folk dansade och klappade med trots att vi förmodligen var helt okända för dom. Efter spelningen drog vi upp till en annan klubb för att kolla på våra vänner i Thermostatic samt vår hjälte Eddie Bengtsson i Sista Mannen På Jorden. Något förvånande var lokalen där helt tom på folk.. tyckte lite synd om dom då dom definitivt förtjänar bättre. Några tappra fanns där iaf och vi gjorde vad vi kunde för att hålla god stämning och stötta. Efter Thermostatics grymma framträdande drog Eddie med oss upp till deras loge och bjöd på bärs. Satt där och snackade om lite allt möjligt.. grymt skön snubbe! SMJP gjorde ett prickfritt framträdande som vanligt.. var bara att mysa och suga in ögonblicket.

Kan oxå meddela att världens vackraste flicka bor i Norrköping och jobbar på Club Nemcom (Trappan).. så nu vet ni det.

Frid kamrater.. nu ska jag däcka!

Kommentarer
Postat av: fanny

tack baby..! =) *ler*

Postat av: maria

Såg precis att du var citerad i Jerry Bomans blogg. Du verkar haft en grym helg, min har varit bra men kanske inte grym! Hur kan världens vackraste flicka bo i Norrköping när jag bor här?! ;P
I dag affischerar vi stan!!
See ya dude!

2007-10-01 @ 12:46:16
URL: http://amria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback