Förruttnelsen börjar precis när du fyllt 27..

Har haft några riktigt hektiska dygn, ska försöka sammanfatta dem så komprimerat jag kan för att slippa bli långdragen och dryg. Började i onsdags morse. Steg upp 06:00 och tog något senare tåget ner mot Linköping för testomgång 2 till tågförare. Var tre tester som gällde denna gång och lite annorlunda mot de första jag gjorde i Mjölby den 14'e. Tänker inte gå in på hur testerna var då det förmodligen blir för krångligt att beskriva ändå.. det viktigaste är att jag ägde! Yeah! Gled igenom utan problem, så nu väntar jag bara på att bli remisserad till en läkare sen är det klart.. Eller ja, klart att jag får börja plugga iaf.. men det känns bra det då det tydligen inte är så många som fixar de här testerna. Who's da man! That's right, Zlatan!

Då jag hade tre timmar att slå ihjäl innan tåget hem gick så satte jag mig i ett Cafe/Bar i anknytning till Centralstationen. Hann med några öl där och blev nästan lite salongs. Däckade typ på tåget sen och strax innan Eskilstuna ropar dom ut att en kraftledning rasat och att bussar ersätter tåget därifrån. Skit. Tog såklart 1,5 timme innan ens bussfan dök upp och sen fick han krypköra hela vägen pga all snö och is. Jag som tänkte ätit nåt på tåget. När jag till slut äntligen kom hem hade jag inte ätit på 18 timmar och endast sovit 2, jag var inte långt ifrån att slänga mig i en snödriva och bara ge upp livet. Det gjorde inte saken bättre heller att jag skulle stiga upp 05:00 och iväg och jobba på ett helt nytt ställe som jag inte ens visste vart det låg. Så ytterliggare 2 timmar senare ringde klockan och det var bara att göra sig i ordning och dra ut i snön igen. Sov alltså sammanlagt 4 timmar på två dygn där. Klart för lite. Jobbet var belagt till Cederroths där dom gör en massa tvål, hudvård, plåster, rengöringsmedel och fan vet allt. Man står vid en maskin och ser till så produktionen flyter på och rätar till nåt ifall det hamnar fel, eller står man och packar ner grejer och skickar det vidare. Ganska monotont men helt okej jobb om man bara ska göra det nån gång ibland. I morgon blir det utgång förmodligen, ska iaf dräpa några öl och framkalla lite yrsel, ska bli nice.

Frid kamrater!

"Dom viskar du är tidlös men dom menar omodern
En elakhet som blir den ultimata komplimangen.."
~Kent - Berlin

   

Kommentarer
Postat av: maria

Hur görs plåster? Jag har alltid velat besöka en plåsterfabrik! En konstig dröm som förmodligen aldrig kommer uppfyllas.
Shit vilken resa du hade, var värre än när jag åkte vilse i tunnelbanan pga av att jag pratade med dig i telefonen.. :)
4 dagar kvar sen kommer jag hem, yeah!
krams


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback