We got off on a high note..

Så, då har man landat lite efter en otrolig helg. Tänkte jag skulle ta det från början men kommer nog köra en kort variant då jag inte orkar skriva allt. Resan ner gick bra och tåget rullade in exakt på angivet klockslag. Bra SJ, ni kan ju! Ia mötte upp och vi spårvagnade hem till hans residens. Detta var på onsdag kväll runt 22:30 så inte mycket mer än korvätning (numera nästan standard vid Göteborgsbesök.. även Grandiosa pizza är en klassiker) hände den kvällen. På torsdagen var det repning inför spelningen och det passade bra att Serena skulle iväg och jobba hela dagen så hon slapp lyssna på oss. Vi spelade igenom låtarna ett par gånger och diskuterade fram lite strategier och passande ljud. Repningen gick bra även om jag tyckte Ia fegade lite med volymen.. :P Under kvällen sen hände inte så mycket, vi var bortom Christian en stund och hämtade synthstället + bjöds på lite öl. Trevligt. Tog även några fantastiskt fula bilder på hans dator.. gotta love Mac sometimes! :D Haha! Tog en insomningstablett jag sparat sen i påskas för att inte ligga och grubbla hela natten. Somnade fint av denna.

Vaknade ganska tidigt på fredagen, runt 08:30.. Vår blekingkompis Tobbe Z var då redan på väg upp och vi intog frulle och fixade till oss lite. Första ölen öppnades vid 14:00.. Tobbe inledde och jag gick på en halvtimme efter med en ljuvlig Guinness. Soundcheck var klockan 18:00 så vi hann med ett par öl innan det var dax att åka dit. Jag var sugen på mer men höll igen för att inte ramla in redan vid soundcheck.. man ville ju trots allt ge ett bra intryck. Vi mötes upp i dörren av Fredrik och hälsade på alla inblandade. Eddie och ... hm... Christian (tror jag han heter..) höll då på att packa upp. Att hälsa på Eddie så nära var ett smått religöst ögonblick. :D Vi lyssnade på deras soundcheck och diggade med och sedan var det vår tur. Höll inte på så länge, testade nån låt bara. Riktigt trevlig ljudtekniker med.. även om jag inte fick riktigt det monitorljud jag ville ha... kanske iofs var jag som var döv. Efter detta installerade vi oss lite och pratade med folket för att sedan ledas vidare för middag. Var rätt najs att sitta där och umgås och lyssna på folk man tidigare bara hört på skiva.

Efter middagen återgick vi till backstagerummet och softade en stund.. sedan varvades minglande bland folket med backstagehäng. Var ett otroligt fint omhändetagade av arrangörerna.. fantastiskt bra människor! Klockan gick och det började närma sig. Vi skulle på vid 00:00 och vid 23:30 ungefär klädde vi om och började ladda. Kan jämföra känslan lite som inför en match.. man gick omkring fram och tillbaka och laddade, drack lite öl... drack lite vatten.. (nu drack jag inte öl innan match iofs, mer laddningen jag syftade på..) Fick gå ner en trappa och igenom allt folk för att nå scenen och man fick en del ryggdunk på vägen. Vi placerade oss bakom scen och drog igång introt och klev upp. Var en riktigt skön kick, visst var man lite nervös men inte alls på det sätt jag hade föreställt mig. Gensvaret från publiken gjorde dessutom att man blev allt mer taggad! :) Vart man än vände sig fanns där ett vänligt ansikte och folk som ville prata.. en konstig känsla men fan så kul! Vi spelade ca 38 minuter och efteråt gick man mest runt och mös.. En galet bra kväll! Nog fan den bästa i mitt liv... ja...

SMPJ var riktigt bra men höll kanske på lite för länge trots allt.. men som Eddie sa på bred skånska; "Nu kanske ni undrar om vi inte ska gå av snart, men ni har väl inget bättre för er ändå.." :) man var inte i säng förrän ca 04:30 och trots att man vart igång nästan ett dygn låg man i princip klarvaken, full av energi. Märkligt det där.

Hört i vimlet:
"Maken till premiärspelning har jag aldrig sett, ni var verkligen verkligen bra och så fantastiskt trevliga och ödmjuka, det gillar vi!"

"Efterkrigstidens bästa förband!"

"Jej äj fra Olso, hvar kan jej köpa skivan så jej kan ta mä den opp?
(okej jag erkänner, jag kan inte norska)


För lite bilder kolla på: http://electronicimage.se/mainframe.html och klicka på Mars TV.

Och som sagt, läs länken för en trevlig recension!
http://musikenligtjerry.blogspot.com/2007/05/ngra-tar-ver-allt.html#links

image16

Kommentarer
Postat av: maria

Tack för romanen.. =) Har iofs hört det mesta redan, men kul att läsa i alla fall!
Mac är kul! Har nån oerhört ful bild på mobilen som jag tog i skolan en gång när jag hade tråkigt!
Nervös stavas det, inte "närvös".. Men aja.. ;)
Kram

Postat av: maria

Förlåt. Inte vara arg Walle. Tycker inte om när du är det... *kramar om och ber om ursäkt*

2007-05-22 @ 13:32:49
URL: http://amria.blogg.se
Postat av: Fröken Jimson

Walle, jag sa Walle! (gissa låten 5p)

2007-05-22 @ 18:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback