Can you teach me how to fight?

Här är den goda nyheten: Du är en människa med speciella resurser. Om du tillhör dem som upplever mer ångest än normalt, betyder det att du bär på stora möjligheter. Hur? Jo, därför att du högst sannolikt har en intelligens över genomsnittet. Du är mycket kreativ med en härligt levande fantasi. Du är analytiskt lagd med sinne för detaljer. Det här är fantastiska egenskaper som kan göra dig mycket framgångsrik och i stånd att uträtta verkliga stordåd. Tragiskt nog tenderar du att använda din stora tankekraft till att skrämma upp dig själv. Du blir överdrivet intellektualiserande, analyserar allt till överdrift och använder din livliga fantasi till att måla upp veritabla skräckvisioner. När dessa i sig så värdefulla personlighetsdrag används på detta negativa sätt skadar de din hälsa.

Föreställ dig för ett ögonblick att du konstruktivt kunde utnyttja all den energi som ångesten förbrukar, få den att arbeta för dig istället för i mot.. kan du föreställa dig hur annorlunda ditt liv skulle te sig ifall inte ångesten och fruktan hade hållit dig tillbaka?

Ja, det kan jag..

Tidig fredag. Ska snart lägga mig och sova lite.. eller åtminstone försöka. Behöver sova om vi ska ut och öla ikväll, vilket jag för övrigt ser fram emot. Tobbe har dessutom lovat att ta på sig rollen som "den-som-fick-lite-för-mycket". Det ansvaret verkar alltid ligga på mig annars.. eller ja, jag tar på mig det. Jag kan ju trots allt ramla över soffor med stil. Borde ta tag i skolarbetet snart, eller typ nyss. Bråttom nu! Så mycket annat som är roligare nu dock. Fick en spontan kommentar av Eddie Bengtsson på Myspace.. Otroligt kul att få den av honom då han är min stora hjälte! Blir mycket Page och Spock på min och kattens förfest i morgon bara för det. Sen blir det Leksand-Malmö (på TV) med boysen, mer öl och slutligen Kåren. China har inte vart på nya Kårhuset än så vi hamnar nog där. Han har för övrigt vart i Vietnam i 2,5 vecka! Svin! ;) Plus så ryktas (troligtvis endast Jimson som kan uppfatta ordvitsen här..) det om att han klippt av sitt schamporeklamshår. Får se i morrn om detta stämmer. Nu hör jag tidningsbudet i trappen, det brukar vara ett tecken på att det är läggdax..


"I'm happy today, I'm like Santa Claus on prozac at Disneyland, getting laid.."


Kommentarer
Postat av: Linda

Hm. Jaa tänk om man kunde det...säg till när du vet hur man gör.. =)

Postat av: Fanny

*humm* känner igen den där fösta delan...

2007-03-09 @ 10:22:53
URL: http://Pintet.blogg.se
Postat av: Anna

Jo tänk om det vore som så att man kunde lägga all energi på det skapande och faktiskt åstakomma något riktigt coolt. Men men, man får väl acceptera läget och göra det bästa av situationen.

För att svara på din kommentar om "trollbild" - jag var rätt inspirerad av Jessica i BigBrother ett tag, åtmminstone av hennes hår. :P

2007-03-09 @ 10:26:15
URL: http://amicitia.blogg.se
Postat av: maria

Men om man inte har något annat att lägga energin på då? Känns som att man borde göra nåt kreativt, du har ju din musik, men om man är som jag och inte kan någonting så är det ju svårt.

Aja, kul att du uppdaterade bloggen så jag hade nåt att läsa! Take care!

2007-03-09 @ 11:57:44
URL: http://amria.blogg.se
Postat av: Isabelle

ALLTSÅ det är skandal att det blir Page på en förfest när jag inte är närvarande. Snälla spela Dansande mannen och Såhär och tänk på mig ;)

2007-03-09 @ 15:30:15
Postat av: Fröken Slutkörd

10-4! Du kan alltid lita på mig (och min humor) ;) Extra guldstjärna för att fyra rader ovanför själva ordvitsen fått in ordet page, hairligt Walle =)

2007-03-10 @ 13:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback