The hands you feel are not mine..

Hemma igen. Skönt. Vart mycket huvudstad på sistone. Började med en SJ-tripp mot Stockholmono i onsdags för spelning nummer två med Mars TV. Vi anlände omkring 17:00 och styrde mot Louise B's residens på Stora Essingen där vi senare skulle övernatta. Vi hann i princip bara öppna dörren och placera våra nätta rumpor på soffan då Gustav (en av arrangörerna från Volga) ringer och undrar om vi inte tänker dyka upp snart. Vi hade mycket hellre suttit ner en stund och slappat med några öl men fick ge oss av på studs. Min Guinness jag längtat efter i 3 dagar fick jag näst intill halsa. Grr, dock bjöd Lollan på Champagne, tydligen nån dyr oxå (inte för att jag känner nån skillnad men ändå..). Spelstället var en persisk restaurang som på onsdagkvällar förvandlades till en synthklubb. Klart trevliga lokaler och personal. En av de största asiater jag sett tillika kock på stället dansade loss under vårt souncheck, förmodligen av ren ironi men alltid nåt. Scenen var liten och för varje steg vi kom till i soundchecken så var det nåt som felade. Först lät det bara i ena högtalaren.. men efter lite letande fann dom att en sladd satt fel. Mixerbordet var från tidigt 1800-tal men dock fungerande om man inte rörde det för mycket. Det fanns endast ett halvt mickställ, dvs ett avbrutet ställ, som då Ia fick ta eftersom han har synth med att pilla på och bara två armar, på detta avbrutna ställ tejpade vi på en mick av kvalitet sämre.. Länge leve gaffatejp! Som mickstativ nr två föreslogs ett rör en utav dom slet loss från väggen och böjde till.. men där  nånstans passerade vi min gräns för hur viktigt ett mickställ är, jag skulle tagit en bild på det men glömde, så själv fick jag alltså köra med handmick hela spelningen vilket kändes en smula jobbigt men vad gör man!?

Gratis öl i baren för oss vilket faktiskt Ia utnyttjade mer än mig och han kom i bra form tills det var dax att spela. 22:00 var det tänkt först att vi skulle gå upp men vi gnällde oss till 22:30 som blev 22:47 innan vi satte igång. Publiken var något mer stel än i Göteborg då vi spelade där, dessutom var det betydligt färre besökare (såklart..). Men vi körde på efter de förutsättningar som fanns och vi hade jäkligt roligt iaf vilket jag tror smittade av sig på de tappra själar som stod längst fram och lyssnade. Vi fick iaf flertalet snälla kommentarer efteråt och många ville komma fram och prata. Sånt är ju alltid kul! Efter spelningen hämtade Ia ut mer och mer öl och vi kom båda i bra form. Lollan var snäll nog att stanna kvar till slutet trots att hon skulle upp och jobba så  vi kunde få  vägledning  till rätt busstation. Dock tycker jag vi gick onödigt länge innan vi kom fram. Vi somnade båda i Lollans säng utan större problem. Vid 08:00-tiden morgonen efter vaknar jag av att Ia spoonar upp mig ordentligt upprepande gånger (jag är väl lik Serena när jag sover kanske?) så jag flyttar över till soffan och somnar om till ett sånt där irriterande "gissa-ordet-program" på TV4. Hemresan vanlig.

Återvände sen till Stockholm på fredag kväll pga att jag skulle jobba hela helgen. CST-Mora tur/retur både lördag och söndag.. + hem idag.. är lite trött på tågåkande nu, går väl an när man jobbar, då går tiden lite snabbare men att bara åka är jäkligt drygt. Därimot är hotellfrukost ganska trevligt. Nåväl, ska klappa om kattskrotet lite + se om jag har nåt ätbart hemma som inte surnat under helgen. Frid kamrater!

Grattis Natalie som fyllde 1 år igår! Morbror saknar sin lill-bulle...

Kommentarer
Postat av: Fnny

Ohh tack..!
Men Walle, om jag tar tabeletter vaknar man av väckar klockan då? neee de hjälper ikke sover endå inte..eller inte lätt att somna iaf.. men men de löser
sig nog i framtiden kanske ;) *hehe*
pusssas

Postat av: maria

Oh sorry! 80-talet, I love you!

2007-07-17 @ 23:36:32
URL: http://amarialarsson.blogg.se
Postat av: Fanny

Walle din tönt!! nu är de vi som ska snacka allvar om vissa saker här...!! Nu din lus är detta inte kul längre..!! jag vet nog allt och de ska jag sätta STOP för..! *mohahha*

2007-07-18 @ 14:33:09
URL: http://pintet.blogg.se
Postat av: maria

Så nu är du nöjd? ;)

2007-07-18 @ 23:31:53
URL: http://amarialarsson.blogg.se
Postat av: maria

BAra en smula mer tillfredsställs?. Hmm...hur blir du HELT nöjd då? ;)

2007-07-19 @ 10:12:59
URL: http://amarialarsson.blogg.se
Postat av: maria

Hrm...jaha...ja...jag tror jag förstår vad du menar...typ. Hahaha!
För mkt vatten? Ne, vatten är bra för hyn och sånt som är bra för hyn kan man aldrig få too much av :P

2007-07-19 @ 22:49:10
URL: http://amarialarsson.blogg.se
Postat av: maria

Visst är det nice...fast lite läskigt är det ju. Nejdå, inga brioleksaker ska byggas, däremot ska jag vara au pair :)

2007-07-19 @ 23:53:41
URL: http://amarialarsson.blogg.se
Postat av: Gustav

You know, Volga style!
Fråga vilket band som helst :D
volga.se/band.shtml
Håll höjd som sagt!
Puss puss

2007-08-15 @ 20:01:43
URL: http://www.volga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback