Hands upon your ghost white skin..

Sådär ja.. då var ännu en årsdag avklarad. En ganska lugn sådan pga ett ovanligt envist sjukdomstillstånd. Vaknade vid 12:00-tiden en aning grusögd då jag somnade rätt sent (eller tidigt om man så vill..). Hade redan då ett antal grattis-sms i telefonen, tack till alla som hört av sig! Kände mig risig hela morgonen men det var kursstart idag så jag valde att ta mig mot skolan trots allt. Innan jag lämnade hemmet hörde jag dock något som lät som ett inbrottsförsök på min ytterdörr. Det var dock inget värre än brevbäraren som ivrigt men likväl förgäves försökte få ett paket genom brevinkastet. Jag avbröt hans rivningsförsök och erbjöd mig ta emot paketet med öppen dörr. Paketet innehöll Tom & Jerrykex, Lys melk och ett vitt A4-papper. Naturligtvis var det Jimson som var avsändaren och jag häpnades åter igen över hennes och min mors identiska handstil. Stort tack för tilltugget Jay-Jay! Jag kan inte minnas när jag senast åt ett Tom & Jerrykex...

Föreläsningen i skolan var den hittills mest meningslösa och hade inte ett skvatt med oss ljudare att göra. Detta i kombination med fökyldning skapade en viss bitterhet. -15 grader ute med och bitterheten ökade under promenaden hem. Väl hemma försvann bitterheten.. är dock lite störd över lukten från kvarglömda matrester i diskhon. Ett problem snabbt åtgärdat men jag tar det i morron, det stör dessutom endast om man befinner sig i dess närområde. Maria dök upp oanmäld oxå och jag fick släppa in henne iförd mina ljusblå flanellpyjamasbyxor.. så jag antar att härdanefter är inget längre pinsamt inför henne. Hon hade med sig tårta vilket var väldigt snällt. Tack! Omtänksamt värre! Trots illamående efter Jimsons uppskickade Lys melk åt jag en bit av artighet.. plus vem kan motstå ett rejält bakverk? Möjligen en diabetiker.. eller nåt..

Sängdax!

"Det sista ljus jag såg var lysrörsvitt.."

Kommentarer
Postat av: maria

Varsågod, fyller man år så ska man äta tårta =) Och nej nu behöver du inte skämmas för nåt! Jag har sett allt.. Eller ehh.. nä...

Jag skulle sova för flera timmar sen, men efter att fastnat vid datorn med en massa skit och bloggande så sitter jag fortfarande kvar.

Yeah, Cobra Charlie!

Postat av: Fröken Jimson

Just so you know: Kollade med brevbäraren din innan & brevinkastet var waaay tooo litet för en tårta. Åtgärda det till nästa gång, så ska jag se vad jag kan göra ;) Annars leder Tom & Jerry lätt kexligan. ("tjena kexet! vad står du här och smular om?" var mitt önskemål till brevbäraren, men antar att hälsningen inte gick fram?)tut (& inget annat!)

2007-01-23 @ 18:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback