I should not torment the emotionally frail..

Har en stillsam helg. Idag är det dock "fullt" schema. Tvättstuga 15-19. Malmö FF - AIK på tv klockan 16:00 och helst en Malmöseger där tack efter bottennappet senast, Grr! Sen AFV klockan 19-20.. (ja, jag tycker det är kul när folk slår sig..) + tänkte fortsätta på en låt jag påbörjade inatt, den kan nog bli skaplig... men Ia får väl spel om jag vill ändra i spellistan.. äsch.. gott om tid att plugga in ju!

Igår hände det! Så många år som jag undrat när det skulle drabba mig.. ända sedan tidiga gymnasietiden då Carola, (inte den enaverande sångerskan) utan min dåvarande klasskamrat och för övrigt en av världens trevligaste och vackraste personer, råkade ut för det har jag gått och väntat. Kännt en lätt fasa varje gång en fågel passerat. Jag låg och vilade i gräset igår och sög in lite sol mellan kastvindarna. Det var mycket avkopplande. En skrattmås gick omkring och tiggde med men jag hade inget mer än en glasspinne att ge den. Han kunde iofs fått nycklarna till min lägenhet och gått upp och fixat lite mat själv men då kanske han hade låst ute mig... Fåglar, finns det ett djur med mer uttrycksfulla ögon? Tveksamt.. Nåväl, tillbaka till händelsen.. där låg jag och tyckte livet var skapligt för en stund och känner plörtsligt att något landar på mitt högra bröst (bröst som i mansbröst). En fågel hade släppt en bajs på mig. Typiskt. Hade han hållt igen 16 cm längre hade jag fått det i ansiktet så får väl va tacksam att det kom på bröstet. + är även glad att det inte var en fiskmås, dom brukar ju kunna släppa ut grejer som ser ut som en tavla av Monet när det landar. Nu var det en liten fågel.. men likväl otrevligt. Om jag får tag på honom så ska han få känna på sin egen medicin!

Jag är ölsugen... hm...

Kommentarer
Postat av: maria

Tack för utelämnandet av mig. =(
Jag borde ha garvat mer än jag gjorde när han sket på dig.

Monet gjorde fina tavlor. Och du, plötsligt stavas inte med r ;P

Postat av: Anna

Otur otur... :/

2007-04-29 @ 21:33:27
URL: http://alterica.wordpress.com
Postat av: Martina

Tack. nej det är inte kul direkt =/

2007-05-02 @ 14:36:47
URL: http://martinag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback