Martyr


Jag måste sluta titta. Måste sluta kolla efter tecken. Dom finns där inte, trots det letar jag. Jag måste sluta titta, för jag vet hur det slutar. Jag sjunker bara ännu längre ner. Jag måste tänka mindre och gå vidare, och jag måste sluta kolla upp saker jag inte vill veta. Jag är nog en obotlig martyr som utsätter mig för detta. Varför vill jag veta? Är det för att kunna tycka ännu mer synd om mig själv? Är det för att få ett absolut slut att kunna röra mig bort ifrån? I vilket fall måste jag sluta titta. Samtidigt undrar man ju, eller.. undrade.. nu vet jag. Jag ville inte veta.. men jag vet nu.. Jag måste sluta bry mig om de som inte bryr sig om mig, och jag måste sluta titta. Men det är svårt.. för jag bryr mig trots allt.. jag måste sluta bry mig..

Kommentarer
Postat av: Anna

I know the feeling. Fast vi har ju kommit på att vi har liknande tankesätt och så innan.. så det är ju ingen överasskning. :)

2006-11-02 @ 21:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback