I communicate therefore I am..

Så har då även jag halkat in i bloggträsket.. mestadels för att jag har hört att det tydligen ska vara bra att skriva av sig lite tankar. Jag kommer inte censurera så läs på egen risk. Ännu en söndag har tagit slut.. undra hur många söndagar jag avverkat nu? Och undra hur många dagar hittills jag som idag bara suttit och inte gjort nånting.. skrämmande egentligen. Livet är ju nåt man borde ta vara på eller vad det heter.. men just nu orkar jag inte, mår inte jättebra psykiskt. För många nederlag under ganska lång tid och inte ens jag (som normalt överlever de flesta motgångar) känner att jag har kraft kvar denna gång.

Borde sova, ska upp tidigt..

Varför sköljer jag alltid ur mjölkpaketen tre gånger när jag druckit ur dom? Aldrig fyra, aldrig två... alltid tre gånger. Kan bli helt äcklad av sånna rutiner ibland så jag blir tvungen att sätta mig ner och andas lugnt ett tag. Tänkte ändå att jag skulle bryta mönstret idag då ännu en Milko 1,5 liters hade gått ur tiden. Men två sköljningar känns för lite, det finns fortfarande lite mjölk kvar som kan börja lukta om jag inte bär ut kartongen fort nog. Och fyra känns trots allt som onödigt många. Så det blev tre som vanligt och jag svor inombords. Jag kanske ska börja med något mindre problem om jag ska komma ur mina invanda mönster.

Inspelning och mixning med Dag Lundqvist i veckan.. normalt en kul grej men pga mitt instabila inre tycker jag det är obehagligt att vistas bland folk. Panikångest är fruktansvärt obehagligt. Fattar inte varför det kommer då och då.. önskar jag kunde stänga av. Borde söka hjälp, har försökt.. gör det i morgon, eller på tisdag... kanske. Har dessutom haft, eller har problem med min näsa + ögonen. Även det tar på krafterna mentalt. Kronisk nästäppa är jävligt drygt. Ska nog köpa kortisonspray i morgon, funkar inte det så får jag väl amputera skiten. Får ju fan inte luft! Ögonen är bättre nu men har vart helt röda och svullna ett par veckor i omgångar så man har ju inte sett allt för pigg ut. Har kanske utvecklat en allergi för nåt. Undra vad? Kanske mjölkpaket? Eller min katt? Eller livet?

Borstar tänderna..

Kunde inte låta bli att kolla upp en sak på en viss community innan. Hon hade fått brevet jag lämnade. Hon förstod att jag blivit förkrossad. Hon sa förlåt. Hon accepterade att jag var tvungen att bryta all kontakt med henne för att orka gå vidare. Blev sorgsen när jag läste det.. visst, känns bra att hon läst det och att hon säkert tänkt till men visst hade jag önskat att hon inte bara skulle acceptera det jag skrev. Önskar att hon struntat i det och sökt upp mig. Det kunde blivit så bra. Vad hände? Jag kommer aldrig förstå...

Räkningarna rasar in, november blir hårt. Borde sova. Ska ta ett glas vatten först. Lite öm på vänstra sidan av halsen. Sitter liksom en liten kula där som jag inte kan låta bli att trycka på fast det gör ont. Näsan är täppt. Citatet nedan gillar jag skarpt, så jag försöker tänka nu... hade vart bra med lite mer pengar dock...


"What's money? A man is a success if he gets up in the morning and goes to bed at night and in between does what he wants to do." - Bob Dylan



Kommentarer
Postat av: maria

Tryck på den där knappen där det står: "Ta bort konto"
Då kan du inte kolla upp saker och ting. Av erfarenhet vet jag känns det bra efteråt. Hoppas för övrigt att du kommer blogga flitigt... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback